ZpětÚvodNovinky Nejčastější chyby při prodeji nemovitostí

Nejčastější chyby při prodeji nemovitostí

28.11.2016 14:48

Poptávka převyšuje nabídku a tak se realitní trh opět dostal do obrátek a prodej nemovitostí je tedy snazší, než před pár lety. Přestože je internet plný tipů, jak vybrat kvalitní realitní kancelář nebo prodat nemovitost svépomocí, stále se prodávající dopouštějí mnoha chyb. Dnes si uvedeme pět nejčastějších a to i s radou, jak se jim vyhnout. 

1. Nadhodnocení nemovitosti

Bohužel jedna z častých úvah prodávajícího bývá, že cenu je lepší nadsadit, protože následně snížit se dá kdykoliv. Snižování ceny se však může stát pro potencionální zájemce varovným signálem, že s nemovitostí něco nemusí být v pořádku. Správné nastavení tržní ceny by měl být jeden z prvních kroků při prodeji nemovitosti. Pokud si majitel neví rady, měl by využít služeb profesionála, který má s nemovitosti v daném regionu dlouhodobé zkušenosti.

2. Zatajení právních vad

I nemovitost s právní vadou může být prodejná. Pokud ale kupující uvede zájemce v omyl, pravděpodobně ho nedůvěra odradí od následné koupě. Právní vady by měl majitel raději definovat hned v začátcích a být připraven nabídnout zájemci možná řešení situace. Prodej nemovitosti bývá v životě většiny lidí výjimečná událost a bez zkušeností se, mnohdy v dobré víře, dopouští chyb. Prodávající by měl tedy věnovat nejprve dostatek času přípravě prodeje a definování, jak rychle a za jakou cenu by nemovitost rád prodal. Následně by měl vyhledat seriózního makléře, který má zkušenosti s prodejem takových nemovitostí a v dalších krocích pomůže.

3. Maximum inzerce Čím více je nabídka vidět, tím lépe?

To už dávno neplatí. Inzerce na mnoha webových stránkách, popřípadě nabízení nemovitosti přes více realitních kanceláří prodej neurychlí. Nemovitost by měla být svěřena vždy do jedné realitní kanceláře. Inzerce by měla být spíše na menším počtu silnějších realitních serverů než na stovkách bezejmenných. Realitní kancelář s dlouholetou tradicí mívá také databázi poptávajících a mnohdy je schopna prodat nemovitost i bez inzerce.

4. Negativní první dojem

Pokud se přiblíží termín prohlídky, měl by na ní být prodávající řádně připraven. Když otevře dveře nabízené nemovitosti potencionálnímu zájemci např. v domácím oblečení a pustí ho do neuklizené domácnosti, celkový dojem může velmi negativně ovlivnit. Smluvená schůzka by měla mít vždy všechny náležitosti obchodního jednání. S přípravou nemovitosti k prohlídce opět poradí zkušený realitní makléř.

5. Nešťastný výběr realitní kanceláře

V této době lze již dobře rozeznat seriózní realitní kancelář od té podvodné. Přesto stále někteří prodávající dělají ukvapená rozhodnutí a svěří svou nemovitost do rukou neprofesionála. Při výběru realitní kanceláře nesmí majitel zapomenout na prověření referencí. 


Hledání nemovitosti